Pro Minibergera šlo s vozem KTM X-Bow GT2, který RTR projects obdrželo teprve nedávno, o teprve druhé svezení. Poprvé s tímto autem jel minulý týden při roll outu na Masarykově okruhu v Brně. Slovakiaring pak byl pro novou GT2 prvním závodním vystoupením. A to dopadlo na výbornou. Miniberger nejenže vyhrál oba závody skupiny A jak absolutně, tak v klasifikaci A9, ale zejména byl spokojen s pokrokem, kterého se na voze podařilo dosáhnout.
"Nebrali jsme to ani tak jako závod, ale jako další přípravu a další seznamování s autem. Po této stránce můžu konstatovat, že jsme udělali obrovský krok vpřed. Slovakiaring je navíc dobrý v tom, že je zde všechno. Jsou tu dlouhé rovinky, rychlé zatáčky, do kterých najíždíte bez brzd, zatáčky, do kterých brzdíte a tak dále. Mohli jsme si s autem hrát a hledat optimální nastavení. Řekl bych, že se nám to podařilo, posunuli jsme se dopředu. Myslím si, že jsme opět zvýšili konkurenceschopnost vozu a opět ho přiblížili do stavu, kdy se bude schopen účastnit závodů," neskrýval Miniberger své nadšení.
Majitel týmu byl rovněž rád, že se mohl s novým KTM svézt v různých podmínkách. Závody se sice odjely na suchu, dopolední program ovšem ovlivnil déšť.
"Ráno se začínalo na vlhku, pak pršelo, potom to uschlo a odpoledne už se závodilo na suchu. Mohli jsme si tím pádem vyzkoušet auto na suchých gumách nebo také na vodě," dodává Miniberger.
S vozem KTM X-Bow GT2 by se u RTR projects výhledově chtěli účastnit závodů seriálu GT2 European Series. V tomto šampionátu by měl závodit právě i sám Miniberger.
Mareček přidal další vítězství
Tomáš Miniberger nebyl jediným jezdcem stáje RTR projects, kterému se podařilo zvítězit. Na nejvyšší stupeň se totiž podíval také Jan Mareček. Ten sice dojel v první jízdě skupiny C na čtvrté příčce, hodnocení C5 ale vyhrál.
"Byl to dobrý závod. Bojovalo se tam a nám se zadařilo. Na trať vyjel zpomalovací vůz poté, co šlo jedno auto ven z trati a muselo být odklizeno. Tím se smazaly rozestupy a po restartu jsme závodili v balíku," zhodnotil Mareček první jízdu.
Ve druhém závodě se Mareček snažil na svůj výkon z úvodní jízdy navázat. Tentokrát ale byla proti technika.
"Ve druhém závodě se jelo snad ještě rychleji než v tom prvním. Vše fungovalo dobře. Když jsem pak ale předjížděl vůz, který jsem se snažil dohnat půl závodu, tak auto najednou vypnulo. Musíme se podívat na to, co bylo za problém," vysvětluje Mareček svůj předčasný konec ve druhé jízdě.
Kromě Marečka závodily ve skupině C ještě další dva vozy KTM X-Bow RR. Zatímco jeden řídil Miroslav Šimon, druhý Petr Koukola. I této dvojici se zadařilo. Zatímco Šimon dojel v prvním závodě pátý celkově a druhý v C5, Koukola obsadil celkovou šestou příčku a současně třetí místo v C5. Druhá jízda pak pro oba dopadla ještě lépe. Zde totiž Šimon v rámci C5 zvítězil a Koukola byl klasifikován jako druhý. Celkově z toho bylo sedmé a osmé místo.
Závěrečný podnik letošního ročníku Carbonia Cupu se uskuteční v neděli 16. října. Sezona skončí tam, kde začala - na Autodromu Most.