Menu Kde nás najdete
ULTIMÁTNÍ ZÁVODNÍ ZBRAŇ

KTM X-BOW GTX

KTM X-BOW GTX

Výkon a purismus spojené v jedinečném a extrémním designu a připravené na dobrodružství na nejlegendárnějších závodních okruzích na světě - to je KTM X-BOW GTX. Zaměření na základní prvky (snížení hmotnosti, výkon, aerodynamiku, ovladatelnost) poskytuje řadu nových technických inovací, zlepšenou ergonomii a použitelnost, stejně jako téměř revoluční bezpečnostní standard. Je to první závodní GT, které kombinuje homologovaný monokok s homologovanou GT rollcage a karbonovým závodním sedadlem. Nové modely se vedle vynikající technologie vyznačují také mimořádným designem: víc závodní už být snad ani nemůže. Na této bázi je model KTM X-BOW GTX schopný soutěžit s mnohem výkonnějšími sportovními vozy v poměru výkon/hmotnost, rychlosti v zatáčkách, brzdné dráze, maximální rychlosti a samozřejmě v časech na kolo - ať už na Nürburgring Nordschleife, v profesionálním závodě nebo během track days. Samozřejmě zůstává naprosto věrné DNA původního KTM X-BOW: radikální, puristický, přesný a orientovaný na výkon.

01. MOTOR & POHON

2.5 litrový TFSI pětiválec od Audi

2.5 litrový TFSI pětiválec od Audi

Legendární pětiválcový motor od Audi je moderním, výkonným srdcem vozu KTM X-BOW GTX. Díky know-how od společnosti Lehmann Motorentechnik se stal čistokrevným závodním motorem.
Elektrické řazení se sekvenční převodovkou

Elektrické řazení se sekvenční převodovkou

Díky elektrickému řazení od společnosti SaReNi z Reiter-Engineering, nabízí model KTM X-BOW GTX technologii LMP, která chrání nejen převodovku, ale také šetří hmotnost.

VÝFUK

VÝFUK

Laserem řezaný výfuk z nerezové oceli byl vyvinut výhradně pro modely KTM X-BOW GTX a GT2. Katalyzátor a tlumič jsou volitelnou možností na vyžádání.
PALIVOVÁ NÁDRŽ NA 120 LITRŮ

PALIVOVÁ NÁDRŽ NA 120 LITRŮ

Díky kapacitě 120 litrů je bezpečnostní nádrž FT3 připravena na veškeré vaše požadavky. Standardně je vybavená ventilovým systémem VLN (NLS) a lze ji přestavět na rychlé tankování z leva, zprava nebo obou stran vozu.
MOTEC MOTOR CONTROL AND DATA LOGGER

MOTEC MOTOR CONTROL AND DATA LOGGER

Standardní řízení motoru MoTec zahrnuje datalogger MoTec a umožňuje tak při závodu plnou analýzu dat.
JEDNOTKA DISTRIBUCE VÝKONU

JEDNOTKA DISTRIBUCE VÝKONU

KTM X-BOW GTX je vybaveno elektrickou pojistkovou skříní od společnosti SaReNi. Pojistky již nejsou fyzicky přítomny, ale jsou individuálně programovány. To snižuje chybovost a v konečném důsledku pravděpodobnost výpadku během závodů, protože krátké špičky napětí nevyvolávají pád fyzické pojistky (a paralyzování vozu nebo systému). Elektronická pojistka se sama znovu "zapne" a vůz pokračuje v jízdě bez jakýchkoli problémů. A to - individuálně nastavitelné - dokonce několik tisíckrát po sobě.

02. PODVOZEK

KARBONOVÝ MONOKOK A GT ROLLCAGE

KARBONOVÝ MONOKOK A GT ROLLCAGE

Bezpečnostní konstrukce KTM X-BOW, která byla od roku 2008 otestována v desítkách nehod a byla postavena více než 1300x, je extrémně tuhá a bezpečná, přičemž váží pouze 80 kilogramů. Jako první GT závodní vůz kombinuje KTM tuto monokokovou konstrukci s úplně nově navrženou ocelovou klecí homologovanou podle přílohy J předpisů FIA. která při převrácení vydrží násobnou váhu vozidla. Konstrukce monokoku má boky z příčných trubek a příčný bezpečnostní prvek za sedadlem řidiče.

vysokopevnostní zadní rám

vysokopevnostní zadní rám

Karoserie z uhlíkových vláken je spojena s pevným ocelovým rámem, který je centrálním nosným prvkem pro motor, převodovku a zavěšení zadní nápravy. Ocelový rám obsahuje deformační zóny vozu, které poskytují cestujícím co nejlepší ochranu proti zranění v případě nárazu zezadu.

závodní pružiny Sachs

závodní pružiny Sachs

Pružiny Sachs jsou nastavitelné v odskoku a kompresi a také výšce na přední i zadní nápravě. Na přední nápravě jsou instalovány v uspořádání "push-rod" včetně nastavitelné stabilizace.
Aerodynamický tvar zavěšení

Aerodynamický tvar zavěšení

Vysoce odolné, aerodynamicky optimalizované ocelové zavěšení kol je vyvinuto tak, aby optimalizovalo proudění vzduchu do chladiče. Komponenty jsou díky systému smart quick-adjust snadno měnitelné, aniž by bylo nutné se zdržovat opětovným nastavením odklonu kol.

03. AERODYNAMIKA & KAROSERIE

KABINA

KABINA

Jedinečná "Jetfighter Canopy" z modelu KTM X-BOW GT4 vypadá skvěle i u modelů KTM X-BOW GTX a KTM X-BOW GT2. Design byl kompletně přepracován. Lehká a extrémně odolná kabina se skládá z uhlíkového rámu s předním sklem, které lze otevřít na levé a pravé straně pomocí samostatných skleněných dvířek. Kabina pomáhá chránit řidiče a cestující a nabízí nejlepší možný výhled na trať před sebou. Snese zatížení přibližně šestinásobku hmotnosti vozidla. Čelní sklo je vyrobeno z Makrolonu a lze jej rychle a levně vyměnit, pokud je poškozené.

04. BEZPEČNOST

BRZDY

BRZDY

Brzdové třmeny na modelech KTM X-BOW GTX a GT2 jsou vyvinuty pro vytrvalostní závody. Brzdy endurance se 6 písty a průměrem 378 mm brzdí přední nápravu, zatímco 4pístkový systém s průměrem 355 mm brzdí zadní kola.
KONTROLA TRAKCE A ZÁVODNÍ ABS

KONTROLA TRAKCE A ZÁVODNÍ ABS

Jak kontrola trakce, tak závodní ABS lze manuálně nastavit: osmistupňová kontrola trakce zajistí optimální zrychlení ze zatáček a poskytuje více bezpečnosti na mokrém povrchu. Závodní ABS typu 3 od Continental lze nastavit v deseti krocích podle podmínek na trati a ovlivnit tak stabilitu vozu a úroveň nedotáčivosti, či přetáčivosti v závislosti na přání řidiče. Intuitivní ovládání se nachází přímo na volantu.

závodní sedadlo

závodní sedadlo

Společně s partnerem Recaro vyvinulo KTM homologované závodní sedadlo z karbon-kevlaru, které společně s víkem kabiny a uhlíkovým monokokem stanoví extrémně vysoký standard bezpečnosti pro modely KTM X-BOW GTX a GT2. Díky individuálně odnímatelným prvkům je sedadlo přizpůsobitelné každému řidiči a ve standardní výbavě je i homologovaný šestibodový závodní pás Schroth.

systém airjack

systém airjack

V dnešní době závodění je systém airjack již používán běžně a KTM X-BOW GTX je standardně vybaveno systémem od firmy Krontec. Airjack zrychluje výměnu pneumatik při závodu a usnadňuje drobné servisní práce, které by jinak zabraly mnohem více času.

05. ERGONOMIE & KOMFORT

VOLANT

VOLANT

Závodní multifunkční volant modelu KTM X-BOW GTX má integrovaný displej, který vždy udržuje nejdůležitější informace v zorném poli řidiče. Všechny důležité ovládací prvky jsou umístěny v centrální části vyrobené z karbonu, řidič zde má všechno pod kontrolou a může sledovat všechna data jako jsou teploty, řazení a informace o stavu vozu. Multifunkční volant má také LED indikátor řazení, takže každá změna rychlostního stupně probíhá při optimálních otáčkách. Samozřejmostí je možnost nastavení pozice volantu ve dvou osách.

ELEKTRICKÝ POSILOVAČ ŘÍZENÍ

ELEKTRICKÝ POSILOVAČ ŘÍZENÍ

Elektrický posilovač řízení nahrazuje v KTM X-BOW GTX dříve používané hydraulické řízení a nabízí mnoho výhod. Zásadní je možnost systém programovat a zákazníci se mohou těšit na tři různé varianty nastavení, které lze vybrat podle preferencí a potřeb řidiče. Elektrický posilovač řízení také šetří hmotnost.

SYSTÉM PEDAL BOX

SYSTÉM PEDAL BOX

Spolu s (v tomto segmentu vozidel neobvykle variabilním) nastavením volantu má KTM X-BOW GTX také pedalbox, který se dá posunout zhruba o 30 centimetrů a který zejména ve vytrvalostních závodech umožňuje přizpůsobení pro jezdce různých výšek během několika sekund.
KAMEROVÝ SYSTÉM MÍSTO ZPĚTNÝCH ZRCÁTEK

KAMEROVÝ SYSTÉM MÍSTO ZPĚTNÝCH ZRCÁTEK

Model KTM X-BOW GTX se místo klasických bočních zrcátek spoléhá na "latency-free" CMS technologii od Kappa Optronics. Tento high-tech systém s dvěma kamerami a dvěma obrazovkami na pravé a levé straně vozidla v kokpitu je aerodynamicky optimalizovaný. Technologie je navržena speciálně pro požadavky závodních vozů, ale je také schválena pro silniční provoz.

VENTILACE KABINY

VENTILACE KABINY

Proudění vzduchu a ventilace bylo upraveno tak, že došlo k výraznému zvětšení a přemístění výdechů. Díky silnějšímu ventilátoru a vylepšení ventilace čelního skla je kokpit optimálně chlazen.

Technické podrobnosti

Motor

PŘEVODOVKA Sekvenční 6stupňová sportovní převodovka Holinger
ZDVIHOVÝ OBJEM 2480 cm³
USPOŘÁDÁNÍ Přeplňovaný řadový pětiválec s přímým vstřikováním paliva a mezichladičem stlačeného vzduchu
MAXIMÁLNÍ TOČIVÝ MOMENT 615NM @ 2500-4500 /min
VÝKON 390 kW (530 HP) @ 6500 /min

Podvozek

HMOTNOST (suchá) 1048 kg
KAPACITA NÁDRŽE 120 l
ROZCHOD KOL VPŘEDU/VZADU 1.752 / 1.710 mm
ROZMĚRY 4.626 x 2.040 x 1.140 mm
PŘENOS SÍLY Pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem
Technické podrobnosti