Menu Kde nás najdete

Titul pro Krabce a RTR projects: tým dominoval finále sezony GT2 European Series

8. 10. 2023

Tým RTR projects slaví jeden z největších úspěchů ve svojí historii. Jan Krabec po dvou vítězstvích ve finále sezony Fanatec GT2 European Series ovládl celý seriál a dojel si pro nejdůležitější titul ve svojí kariéře. Je to historicky poprvé, kdy český tým získal titul v evropském šampionátu vozů GT.

Do konce druhého závodu zbývalo jen několik zatáček. O vítězství ve třídě AM v tu chvíli v přímém souboji usilovaly tři vozy, z toho dva z nich jely o titul. Jen dvě zatáčky před koncem se Jan Krabec z druhého místa prosmýkl kolem vozu Mercedes SLS AMG týmu NM Racing a vítězně projel cílem. Právě tímto momentem si definitivně pojistil titul ve stále prestižnějším seriálu Fanatec GT2 European Series.

Krabec a RTR projects byli v závěrečném závodním víkendu papírově suverénní – ovládli oba závody i kvalifikace. „Teď už si můžeme dovolit říct, že jsme si to zasloužili. Celou sezonu jsme dřeli, nedělali jsme chyby, v týmu jsem měl maximální oporu,“ ohlíží se za vítěznou sezonou Jan Krabec.

Ten do závodního víkendu vstupoval průběžně na druhém místě za Klausem Angerhoferem startujícím za tovární tým KTM True Racing. „Od středy, kdy jsme si řekli, že zkusíme soupeře odstrašit už kvalifikací, jsme si šli za svým, využili jsme veškerý čas na trati a tato příprava se vyplatila,“ komentuje Jan Krabec.

Tým ovládl seriál hned ve své první sezoně. „Ukázalo se, že pauza po covidovém roce, kdy jsme se trápili v ADAC GT4, byla skvělé rozhodnutí. Vrátili jsme se silnější, v prestižnějším šampionátu, a dokázali jsme v něm za sebou nechat větší týmy s nesrovnatelně větším zázemím i rozpočtem,“ hodnotí první sezonu v GT2 výkonný ředitel týmu Tomáš Fanta.

O vítězství ve finálovém podniku sezony podle něj rozhodl skvělý jezdecký výkon Jana Krabce i důsledná příprava. „Nic jsme nepodcenili, věděli jsme, že chybu si nemůžeme dovolit. Výsledkem jsou dvě vítězství i bonusový bod za kvalifikaci,“ komentuje šéf a šéfinženýr týmu v jedné osobě. Extrémně napínavý byl přitom druhý závod, kde se Jan Krabec propracoval na druhé místo za Mercedes SLS AMG týmu NM Racing.

Dvakrát pak musel čelit agresivním manévrům, kdy jej soupeř téměř poslal z trati. Kvůli souboji se pak na dvojici dotáhl i Klaus Angerhofer – Krabcův přímý soupeř v boji o titul. K jeho zisku potřeboval zvítězit a zároveň doufat, že český pilot dojede nejlépe čtvrtý. Krabec ale drama v boji o titul nepřipustil a v závěru závodu se doslova prosmýkl na první místo přes Stephaneho Perrina v mercedesu. „Počítal jsem, že zůstanu na druhém místě a nebudu riskovat, že nedojedeme. Když pak ale udělal Perrin chybu a nechal mi tam místo, šel jsem do toho. Věděl jsem, že to není riskantní manévr, že se maximálně opřu do něj,“ okomentoval vítězný manévr Krabec.
Podle majitele týmu Tomáše Minibergera o titulu pro RTR projects rozhodly skvělé výkony Krabce i skvělá práce týmu. „Je potřeba celému týmu poděkovat, všichni odvedli bezvadnou práci a jakékoliv krizové situace jsme dokázali zvládnout. Podařilo se nám i díky důsledné práci se setupem postavit velmi rychlé auto, které dokázalo konkurovat i továrním vozům,“ připomíná Miniberger.

A zároveň vyzdvihuje obecně konkurenceschopnost vozů KTM X-BOW GT2. „Máme auto, které je skvělým sportovním náčiním. A výsledky ukazují, že je to auto, se kterým mohou výsledky zajíždět profesionálové i hobby jezdci.“ Naráží přitom právě na výsledek posledního závodního víkendu. Kromě suverénního Krabce totiž o sobě daly vědět i ostatní KTM na trati. Ve druhém závodu obsadila dvojice Reinhard Kofler a Martin Koch první místo absolutně, na druhém pak byli Štefan Rosina a Gilles Vannelet.

„Rozhodnutí jít do GT2 se ukazuje jako velmi dobré. Dnes, kdy je GT3 v podstatě třídou výhradně pro tovární týmy, představuje GT2 nejšpičkovější závodění s „gétéčky“. S obrovským potenciálem do budoucna pro profesionální i hobby jezdce,“ uzavírá Tomáš Miniberger.

Foto: RTR projects