Menu Kde nás najdete

RTR projects s Janem Krabcem vezou z Portimaa cenné vítězství i setup auta

24. 7. 2023

 


Tým RTR projects si do čtvrtého víkendu seriálu Fanatec GT2 European Series vytyčil za cíl zlepšit se v kvalifikacích a zůstat v průběžném vedení kategorie AM. „Oba cíle se nám podařilo splnit, i když to bylo komplikovanější, než bychom chtěli. Každopádně po tomto víkendu jsme se posunuli v setupu pro kvalifikace, ve kterých jsme měli rezervy,“ říká šéf týmu Tomáš Fanta. 
Že se radikální zásah do setupu, který tým avizoval už před víkendem, vyplatil, ukázala už sobotní kvalifikace, kterou Jan Krabec ve své třídě ovládl, celkově pak byl třetí. Skvěle odstartoval i do závodu a probojoval se na první místo v absolutním pořadí. Po pár kolech ale přišel nešťastný defekt levého zadního kola. „Při track walku jsme viděli, že je trať místy rozbitá, že jsou tam ostré hrany obrubníku a kovové vpustě kanálů. Hodně defektů bylo už v trénincích. Z mého pohledu je to trochu smůla, protože jsem se snažil jet konzervativně, nejít přes traťové limity a příliš neriskovat. Ale přesto se to stalo, to prostě k motorsportu patří,“ ohlíží se za příčinou nešťastného defektu Jan Krabec. 
Tým zvažoval, že by Krabec se svléknutou pneumatikou dojel do boxu na výměnu, nakonec se ale rozhodl neriskovat poškození auta a z prvního závodu odstoupil. „Po defektu jsem ještě zastavil u trati a s Tomášem Fantou jsme řešili, jestli mám zkusit dojet do depa, vyměnit kolo a ještě zabojovat o body. Nakonec jsme ale vyhodnotili, že bychom tím auto stejně nejspíš poškodili natolik, že bychom nemohli pokračovat,“ vysvětluje Krabec. 
I nedělní kvalifikaci pak RTR projects zvládli skvěle. Ve své kategorii skončili první, na druhé místo je nakonec odsunul protest Sehdiho Sarminiho z továrního týmu KTM True Racing, který protestoval proti anulaci svého nejrychlejšího kola. „Sarminimu zrušili kolo kvůli překročení traťových limitů, ale po protestu mu jej uznali. Kdybychom věděli, že to tak bude, asi bychom ještě chvíli na trati zůstali a zkusili zajet lepší čas,“ hodnotí zpětně Jan Krabec. Podobně vidí sporný moment druhé kvalifikace i Tomáš Fanta. „Obecně stojí za to vyzdvihnout, že jsme všechny výsledky zvládli velmi efektivně, na trati jsme byli jen nezbytně nutnou dobu. Pokud bychom věděli, že o druhou kvalifikaci ještě musíme bojovat, zkusili bychom to.“
Jestliže v kvalifikaci musel Krabec nakonec sklonit hlavu před Sarminim, který jede v posádce s Rakušanem Klausem Angehoferem – přímým konkurentem v boji o titul – v závodě už brněnský tým soupeřům nedal šanci. V první polovině svedl Jan Krabec za volantem KTM X-BOW GT2 napínavý souboj se Sarminim na stejném voze a Leonardem Gorinim s Porsche 992 GT2, po střídání se mu ale podařilo na oba konkurenty získat cenné vteřiny a udržet je až do cíle. 
„V první půli se nikomu z nás nedařilo získat klíčový náskok, pořád jsme byli na dvě až tři délky auta od sebe. Sarmini pak ale dostal spin a díky tomu se mi podařilo utrhnout Goriniho. Spolu s dobře odvedeným pit stopem to bylo klíčové. Ve druhé půlce jsem se snažil jet hlavou, nebýt agresivní a dovézt auto do cíle na prvním místě. I tak jsem si ale do samého konce zazávodil a předjel pár aut z kategorie PRO-AM,“ popisuje závod Jan Krabec, který skvěle zvládl i extrémní fyzickou zátěž kvůli horkému počasí.
Po sobotním nedokončeném závodu Jan Krabec přišel o průběžné vedení šampionátu, v neděli se ale díky vítězství do čela vrátil, byť s menším bodovým náskokem. „Chtěli jsme z Portugalska odjíždět s větší bodovou rezervou, což kvůli sobotnímu defektu nevyšlo. Seriál je teď vyrovnaný a o titul pojedou tři jezdci. Doufejme, že jsme si vybrali všechnu smůlu a v posledních dvou podnicích budeme moci naplno využít setup, který jsme v Portimau doladili, k boji o vítězství v šampionátu,“ uzavírá Tomáš Fanta.