Menu Kde nás najdete

Nadšený Skalický a další dva poháry. RTR projects zažilo bronzový závěr srpna

29. 8. 2024

Třetí místo v rámci třídy GTX ve vytrvalostním závodě i ve druhém sprintu. Předposlední letošní podnik ESET Cupu na Slovakia Ringu skončil pro stáj RTR projects dvěma pódiovými výsledky. Obrovský posun předvedl ve svém druhém závodu nováček týmu Ondřej Rokos a spokojený byl i navrátilec Daniel Skalický, který si odbyl premiéru v KTM X-BOW GT2.

"Jsem naprosto nadšený z toho, jak rychle se Dan zvládl na auto adaptovat. Do formy se dostal velice rychle a pěkně jsme si zazávodili," vysekl poklonu svému parťákovi Tomáš Miniberger, který se za volantem GT2 spolu se Skalickým střídal.

První pódiový výsledek víkendu vybojovala dvojice společně. Dosáhla na něj totiž v sobotu v hodinovém vytrvalostním závodě. "S Tomášem jsme se dobře doplňovali. Dal mi spoustu cenných rad, jak s autem zacházet," hodnotil společné vystoupení Daniel Skalický, který rovněž vyzdvihl výkon Tomáše Minibergera v závěru závodu. "I díky jeho skvělé jízdě na opotřebených gumách jsme si pohlídali třetí místo. Přitom se na nás dotahoval Václav Janík a hrozilo, že dojde k přímému souboji. Tomáš to ale udržel, a to v hodně náročných podmínkách. Jelo se totiž ve velkém horku," dodává.

Druhý bronzový úspěch zaznamenal speciál X-Bow GT2 v nedělním sprintu. Do jeho cíle ho dovezl na třetím místě Miniberger, Daniel Skalický v sobotu dojel pátý.

Skalický, který má bohaté zkušenosti ze třídy GT3 a v roce 2020 se za volantem Audi R8 LMS Ultra stal dokonce absolutním šampionem ESET Cupu, byl po skončení víkendu z nového vozu nadšený. "Náramně jsem si to užil. Musím říct, že to předčilo má očekávání. Nevěděl jsem, do čeho jdu, auto jsem předtím vůbec neznal. Nakonec jsem ale byl příjemně překvapen. Výkon motoru je opravdu znát. Auto fungovalo skvěle i z hlediska podvozku. Po několika trénincích jsem se s ním sžil a začal jsem mu důvěřovat. Celý víkend jsme se zlepšovali," neskrýval svou radost.

Pro Skalického nešlo o první start v barvách týmu RTR projects. S brněnskou stájí v minulosti nastupoval do vytrvalostních závodů seriálu 24H Series. Nejvýraznější moment této spolupráce přišel v roce 2019 při dvacetičtyřhodinovce v Barceloně, kdy tým dosáhl s KTM X-Bow GT4 na triumf ve třídě SP3 a součástí vítězné posádky byl tehdy mimo jiné právě Skalický. Po vystoupení na Slovakia Ringu je možné, že se spolupráce dočká v budoucnu dalšího pokračování.

"Už jsme se domluvili na dalším testování a nejspíše se budeme bavit o sezoně 2025. Nadhodili jsme také téma účasti v nějakém vytrvalostním závodě. To ale ještě teprve doladíme," nastiňuje Skalický.

Ve vytrvalostním závodě reprezentovali tým RTR projects také Ondřej Rokos a Petr Lisa. Ti dojeli s KTM X-Bow GTX na skvělé páté pozici vzhledem k tomu, že pro Rokose šlo teprve o druhý automobilový závod v životě.

„Jsem spokojený. Tentokrát jsem se chtěl naučit dobře se orientovat v hustém provozu a pokračovat ve sběru zkušeností před příští sezonou. Osobně cítím velký pokrok a vidí to tak i kluci z týmu. Jsem jim moc vděčný, auto totiž bylo perfektně připravené. Petr Lisa mě připravil po psychické i fyzické stránce. Podařilo se nám dokonce překonat čas na kolo, který jsme si pro tento víkend stanovili jako metu," pochvaloval si.

Rokosova slova potvrzuje Petr Lisa. Ten byl začínajícímu jezdci na Slovakia Ringu k dispozici především jako kouč. "Myslím si, že jsme odvedli kus práce. Bylo to vidět už v prvních trénincích, při kterých Ondra zajížděl skvělé časy. V závodě jsme se snažili být konzistentní, což se nám dařilo. Tato trať je sice těžká, ale Ondra se opět neuvěřitelně zlepšil. To platí jak pro časy na kolo, tak pro konzistenci. Smekám před ním," chválí svého svěřence.


Titul pro zákazníky RTR

Vůz KTM X-Bow byl na Slovakia Ringu vidět také díky domácímu týmu Carin Racing. V jeho barvách závodili s modelem GTX Maťo Homola a Viktor Mráz. Ti si z vytrvalostního závodu odnesli druhé místo, díky kterému Mráz zpečetil zisk titulu ve třídě GTX již v předposledním podniku sezony. Při prvním sprintu s vozem exceloval Homola, když se stal vítězem ve třídě a dokonce dojel třetí celkově.

"Z úspěchu týmu Carin Racing jsme nadšení. Je vidět, že naše auta fungují a je radost s nimi závodit. Zejména Maťo ukázal ve sprintu výkonnost vozu. Jel s vozem standardní specifikace a přitom dokázal porazit Lamborghini Huracán, které jelo bez restriktorů. Tím jasně ukázal, jakou rychlost GTX má," říká Tomáš Miniberger.

Sezona ESET Cupu vrcholí o víkendu 7.-8. září. Pojede se v Brně v rámci tradiční akce Masaryk Racing Days.

Foto: ESET Cup/Petr Frýba, RTR projects