Privátními testy odstartoval na Paul Ricard první závodní víkend série GT2 European Championship. Tým RTR projects do něj vstupuje v elitní třídě Pro-AM s loňským evropským mistrem Janem Krabcem a slovenským pilotem Maťo Homolou. Den před startem závodního víkendu tým věnoval nastavení týmového KTM X-BOW GT2.
Tým se v úvodních testech zaměřil na nové komponenty podvozku a zároveň na upravené podmínky BoP a výkonu. „Hodně jsme setupovali, tempo máme dobré, ale je vidět, že zatím všichni taktizují a nechtějí ukázat, jak jsou rychlí. Myslím, že v pátek budou všichni jezdit o vteřinu rychlejší časy,“ předpovídá výkonný ředitel RTR projects Tomáš Fanta.
Během čtvrtečních testů tým vyzkoušel co nejvíc režimů, které mohou při závodě nastat. „Zkoušíme jeté i čerstvé pneumatiky, plnou i prázdnou nádrž a různé kombinace, tak abychom z pátečního volného tréninku vytěžili maximum pro kvalifikaci,“ vysvětluje Fanta.
Zároveň se tým zaměřuje na „sžití“ obou pilotů – zkušeného profesionála Maťo Homoly a úřadujícího evropského šampiona třídy AM Jana Krabce. „Maťo je zkušený závodník, který do toho jde logicky s požadavkem na agresivnější nastavení. Mně to vyhovuje, je to pokračování cesty, kterou jsme začali už loni,“ říká Jan Krabec s tím, že tým chce vytěžit maximum ze silné stránky KTM X-BOW, tedy nižší hmotnosti proti konkurenci.
Tým nicméně počítá, že reálné srovnání ukáže až páteční druhý volný trénink. „Zatím si všichni hlídají rychlost a nechtějí ukázat svůj potenciál,“ potvrzuje Maťo Homola. Ten ve čtvrtek strávil poprvé víc času za volantem GT2, zúročil přitom zkušenosti s modelem GTX. „Auta se chovají podobně, rozdíl je v pneumatikách, cítit je vyšší výkon,“ hodnotí zkušený pilot první ostrá kola s KTM X-BOW GT2. „Auto funguje, tým funguje. V pátek budeme chtít vytěžit maximum ze dvou hodin, které budeme na dráze mít. Těším se na závodní víkend,“ shrnuje.
Na RTR projects čeká konkurence v podobě továrního týmu KTM a značek Audi, Porsche, Maserati a Mercedes-Benz. A tým počítá s tím, že hlavně kvalifikace bude velmi těžká, „Vypadá to, že hlavně Maserati a Mercedes budou mít velkou rychlost. Myslím, že rozhodovat bude až závod, hlavně jeho druhá půlka,“ odhaduje Jan Krabec. Právě ve druhé polovině hodinového závodu by měly vozy KTM nejvíc vytěžit ze své nízké hmotnosti, která jim pomáhá do finiše šetřit pneumatiky.
Fanatec GT2 European Championship letos jede jako součást podniku FIA GT3. Oba závody jsou na Paul Ricard naplánovány na sobotu.