Menu Kde nás najdete

Domů pro zlato. RTR projects má v ESET Cupu nakročeno k titulům

8. 9. 2023

„Je tu víkend, který rozhodne o titulech. Cítíme se dobře, po čtvrtečních testech ale víme, že trať není v optimálním stavu, je hodně špinavá. Uvidíme, jak se s tím zvládneme poprat, na druhou stranu ten problém pociťují všichni, takže podmínky budeme mít stejné. Doufáme, že to budou pěkné závody. Přijde nás podpořit spousta fanoušků a budeme se chtít ukázat v dobrém světle,“ těší se výkonný ředitel stáje Tomáš Fanta.

Ve vytrvalostním hodnocení se Lisa se Sovičkou nacházejí na vedoucí pozici. Rozhodně si ale nemohou dovolit usnout na vavřínech. Václav Janík, který rovněž usedá do vozu KTM X-Bow GTX, je totiž pozadu o pouhé dva body. Pokud by tedy Janík, který v Brně utvoří posádku s Petrem Majerem, zvítězil, získá titul on.

Klíčovým prvkem bude pro tým hospodaření s pneumatikami, Brněnská trať, jejíž povrch je z roku 2008, je totiž známá tím, že její asfalt umí být k pneumatikám velmi krutý. Něco takového bude znát zejména v sobotním vytrvalostním závodě, který potrvá hodinu.

„Bude to hodně náročné. Ještě ke všemu navíc bude horko. Práce s pneumatikami tím pádem bude základem k úspěchu,“ uvědomuje si Lisa.

Současně ale věří, že právě vůz X-Bow GTX by si v tomto ohledu mohl vést velmi dobře. To by se mohlo odrazit zejména v závěrečné fázi závodu. „Naše auto je lehčí než ostatní a dokáže proto hospodařit s pneumatikami lépe. To bylo mohla být výhoda ke konci závodu, protože ostatním nejspíše odjedou gumy dříve. Možná bychom tedy mohli porazit i některé GT3 vozy starší specifikace, což už se nám letos několikrát povedlo,“ věří Lisa.

Pavel Sovička už sice několikrát v Brně závodil jak na motocyklu, tak v autě, s vozem KTM X-Bow GTX ale na Masarykově okruhu pojede vůbec poprvé. Před víkendem přiznává, že nejde o jeho nejoblíbenější trať. „Nebylo to tak nikdy v autech ani na motorce. V kombinaci s horkem bude životnost pneumatik dost zásadní. Kdo dokáže pošetřit, bude mít velkou výhodu. Naše auto je schopno gumy šetřit lépe než ostatní vozy, tak snad to pro nás bude výhoda,“ souhlasí se svým týmovým kolegou.

Sovička přijíždí do Brna ve slibné pozici nejen ve vytrvalosti, ale také ve sprintu. Zde se sice nachází na druhé pozici, na vedoucího Alexandera Obera ovšem ztrácí pouhé čtyři body. Nejzásadnější ovšem je, že Rakušan ve startovní listině nefiguruje. Sovička se ovšem nechce ukvapovat.

„Uvidíme, jestli se na poslední chvíli nakonec neobjeví. Nerad bych na to spoléhal. Podobně jsem se radoval už minulý víkend při závodech mini racingu v Chebu, kdy nejprve nepřijel můj konkurent Michal Salač. Nakonec se ale na závody objevil,“ vysvětluje.

Uznává však, že titul by byl krásný nejenom pro něj, ale i pro tým RTR projects: „Byl by to jasný důkaz toho, že tento tým dokáže posunout jezdce velmi vysoko už během jeho první sezony,“ říká.

Tak jako obvykle se piloti zúčastní tří závodů. Prvním bude úvodní sprint v sobotu od 12:35. Po něm (17:20) bude následovat vytrvalost. V neděli uzavře sezonu druhý sprint (14:00).

Foto: RTR projects