KTM X-Bow GT2, v něm Tomáš Miniberger a zkušený tovární jezdec rakouské značky Reinhard Kofler. Stáj RTR projects čeká další zkouška nového vozu v ostrém tempu. Odehraje se při třetím letošním podniku seriálu ESET Cup na Slovakia Ringu.
"Máme velkou radost, že si na nás Reinhard udělal čas," vítá výkonný ředitel Tomáš Fanta rakouskou posilu, která běžně nastupuje v seriálu Fanatec GT2 European Series s KTM X-Bow GT2 stáje MZR Motorsportzentrum Ried. "Od začátku roku už jsme vyzkoušeli Petra Lisu, Erika Janiše a Maťa Homolu. Ti všichni mohou stejně jako Reinhard týmu předat opravdu hodně. Nasazování profesionálních jezdců máme v plánu i do budoucna, protože se chceme naučit co nejvíce o fungování perfektního závodního týmu, auta a poté to zužitkovat,"vysvětluje Fanta Koflerův start.
Na návrat do brněnského týmu, kterému vypomáhal již v minulosti, se těší také Kofler. "Je skvělé, že se mohu vrátit k jednomu z tradičních zákazníků KTM. Jde o tým, který odvádí skvělou práci. To ukázali zejména loni, kdy se stali amatérskými šampiony ve Fanatec GT2 European Series. Z vozů KTM dokážou dostat maximum. Mám tedy velkou radost, že si s nimi znovu zazávodím," říká 39letý závodník.
Kofler se bude za volantem střídat s majitelem stáje Tomášem Minibergerem. Zatímco do sobotní hodinové vytrvalosti nastoupí společně, o sprinty se rozdělí - Kofler se zúčastní sobotního klání a Miniberger zabojuje o dobrý výsledek v neděli.
Okruh Slovakia Ring se skládá ze 14 zatáček, měří 5 922 metrů a je 12 metrů široký. Jezdcům nabízí kombinaci všeho možného. Najdeme zde dlouhé rovinky, rychlé pasáže, technické sekce a dokonce tři horizonty. Kofler předpokládá, že speciálu KTM by trať v Orechové Potoni měla vyhovovat.
"Bude to velká zábava a věřím, že bychom mohli potrápit i některé vozy GT3," myslí si Kofler, který současně nepodceňuje náročnost slovenského okruhu. "Poskládat dohromady rychlé kolo a zůstat konstantní tady představuje opravdu velkou výzvu. Na této trati platí, že když neprojedete jednu zatáčku správně, doplácíte na to i v několika dalších. Chvíli trvá, než jste schopni vrátit se do správné stopy. Je potřeba být opravdu precizní a dobře nastavit auto," upozorňuje.
Půjde o druhý závodní start pro nový vůz KTM X-Bow GT2. Poprvé RTR projects nasadilo tento speciál do akce již v květnu při podniku seriálu Zeknova Carbonia Cup, který se konal rovněž na Slovakia Ringu. Stáj chce již letos toto auto nasadit do vybraných podniků Fanatec GT2 European Series. To by znamenalo, že by v seriálu měla dvojčlenné zastoupení.
Jedno auto nasazuje RTR projects na této scéně už od loňska. Tehdy si s ním dojel Jan Krabec pro titul šampiona v hodnocení AM. Český závodník působí v šampionátu také letos. Tentokrát už se ale po jeho boku střídají profesionálové a společně s nimi bojuje o body do třídy Pro-Am. Zadařilo se mu zejména při úvodním podniku v Le Castellet po boku Maťa Homoly. Zde dvojice dosáhla v absolutním pořadí na třetí, respektive první místo a Francii opouštěla na čele průběžného pořadí. Společný start s Erikem Janišem v Misanu skončil dvěma odstoupeními po technických problémech.
Na Slovakia Ringu bude tým čelit konkurenci dvou KTM X-Bow GTX. S jedním nastoupí stáj ORLEN Janík Motorsport, kterou bude ve sprintu reprezentovat Petr Koukola a ve vytrvalosti se k němu připojí šéf Václav Janík. Do vytrvalostního závodu nastoupí s tímto vozem i slovenský Carin Racing, kde utvoří posádku Viktor Mráz s Maťem Homolou. Kromě vozů KTM je do třídy GTX přihlášen tradičně i maďarský jezdec Gábor Tim s Lotusem Exige. Bývalý šampion Octavia Cupu pojede pouze sprinty.
"Všem našim zákazníkům přejeme štěstí. Doufám, že si si pořádně zazávodí a dovezou své vozy v pořádku do cíle," dodává Tomáš Fanta na závěr.
Do sobotního sprintu jezdci odstartují ve 13:50 hodin, přičemž vytrvalost přijde na řadu od 16:55. Nedělní sprint začíná ve 14:20. Všechna klání bude možné sledovat v přímých přenosech na oficiálním YouTube kanálu ESET Cup Series. Te je na Slovensku součástí doprovodného programu mistrovství Evropy tahačů.